Rolf Nordic

Skapa aktiviteter

Uppdaterad

Det finns flera alternativ för att skapa Aktiviteter

  • Skapa en ny Aktivitet kopplad till en Reflektion, Utvecklingsplan eller Rolfing
  • Skapa en Aktivitet att framåt arbeta med och Reflektera kring

Skapa en Aktivitet kopplat till en Reflektion, Utvecklingsplan eller Rolfing

  • Klicka på “Mina Organisationer” i Huvudmenyn
  • Välj organisation  samt klicka ”Medlemmar”  i Profilnavigeringen
  • Välj den aktuella medarbetaren
  • Klicka på ”Reflektionslogg” , ”Utvecklingsplan” eller ”Rolfing” i Profilnavigeringen
  • Klicka sedan på det inlägg/fokusområde/Rolfing du vill koppla aktivitet till. Lite längre ner på skärmen finns en rubrik Aktiviteter, där finns en rad under ” Lägg till aktivitet”
  • En ny dialogruta för att skapa aktivitet öppnas. Fyll i relevant data och spara.

Skapa en frikopplad Aktivitet

Alternativ 1

  • Klicka på “Mina Organisationer” i Huvudmenyn
  • Välj organisation samt klicka på “Medlemmar” i Profilnavigeringen
  • Välj den aktuella medarbetaren
  • Klicka på ”Aktiviteter” i Profilnavigeringen.
  • Klicka på ”Lägg till aktivitet”
  • En ny dialogruta för att skapa aktivitet öppnas. Fyll i relevant data, (hjälp finns under paragraf 4.4.1.3) och spara.

Alternativ 2

  • Klicka på “Mina Organisationer” i Huvudmenyn
  • Välj organisation samt klicka på “Aktiviteter” i Profilnavigeringen
  • Klicka på ”Lägg till aktivitet”
  • En ny dialogruta för att skapa aktivitet öppnas. Fyll i relevant data, (hjälp finns under paragraf 4.4.1.3) och spara.

Hur du skapar en Aktivitet

  • Klicka på ” Lägg till aktivitet”
  • Om fliken ”Befintlig aktivitet” visas kan du välja att koppla en redan skapad aktivitet till modulen du är inne i (Reflektion, Utvecklingsplan, Rolfing, Mål & Nyckelresultat).
  • Om fältet ”Medarbetare” visas måste du välja minst en medarbetare som aktiviteten skall kopplas till.
  • Skriv in namn på aktiviteten. Till exempel: Kundbearbetning.
  • Lägg till beskrivning. Till exempel: Ringa x antal samtal varje vecka.
  • Välj Typ av aktivitet (Motivation, Kunskap, Utmaning, Värdegrund, Hälsa, Samarbete, Övrigt, Nyckelresultat)
  • Välj Status (Ej påbörjad, Pågående, Väntar, Avslutad)
  • Välj prioritet (Hög prioritet, Normal prioritet, Låg prioritet)
  • Välj slutdatum
  • Klicka på Spara aktivitet.

De aktiviteter som valts ut för hög prioritet blir markerade röda och hamnar högst upp i sammanställningar. Tänk på att max två till tre aktiviteter på hög prioritet är realistiskt åt gången. När du och din medarbetare ses eller hörs för avstämning kan ni välja att lägga till nya aktiviteter och omvärdera prioritet och slutdatum på de redan befintliga. Ni kan också skriva löpande kommentarer i aktiviteten som då loggas i ett flöde/historik för aktiviteten.

warning Created with Sketch.